Du er her:

Klub Kolle

Klub Kolle er Virum Skoles tilbud fra 4. klassetrin og opefter. Se præsentation af Klub Kolle, juniorklubben og ungdomsklubben for at se de tilbud, der er til de forskellige alderstrin.

• Fritidsklub for 4. - 6. klassetrin

I Kolle har vi dagligt et udbud af aktiviteter så som syværksted og tekstiltryk, brætspil, PlayStation og Wii, computer, bordtennis samt en masse udendørs aktiviteter. Derudover er der mulighed for at benytte salene og dramalokalet, som ligger i forbindelse med skolen.

Vi har udeareal med beachvolley, sjove cykler, skateboard mm. Der er dagligt tilbud om fælleslege eller anden form for udendørs aktivitet

Kolle er en ikke kontrolleret pasningsordning. Det vil sige, at børnene kan komme og gå, som de vil.

Hver dag kl. 15 bliver der serveret lidt mad. Det kan være rugbrød med pålæg, pasta med pesto, hjemmebage boller, bålmad mm.

• Juniorklub for 7. klassetrin

Juniorklubben er et tilbud for 7. klasserne, og det giver mulighed for at være i Kolle i timerne efter skoletid samt i aftenklub tirsdag og torsdag fra kl. 17.30 - 20.00. Der vil i løbet af året være særlige tilbud i form af ture ud af huset og andre aktiviteter, som kun gælder for medlemmer af juniorklubben. Disse aktiviteter kan også foregå på tværs af juniorklubberne i Lyngby-Taarbæk Kommune, og de fleste aktiviteter som tilbydes, vil tage udgangspunkt i medlemmernes ønsker og interesser.

• Ungdomsklub fra 8. klassetrin til 18 år

Ungdomsklubben er et tilbud til unge fra 8. klasse til de fylder 18 år, hvor der er fokus på fællesskab, venskab og gode oplevelser. Ungdomsklubben er stedet, hvor de unge kan være sammen med deres venner i hyggelige omgivelser. Her er der mulighed for at få en en uformel snak, spillet pool og spillet bordtennis. Ture og aktiviteter planlægges i samarbejde med medlemmerne og kan være alt fra biograftur, gokart-tur til weekendtur.

Ungdomsklubben er åben tirsdag og torsdag kl. 17.30 - 21.00 med mulighed for deltagelse i fællesspisning.

• Åbningstider for klubtilbuddene

Klub Kolle har åbent alle skoledage. Vores almindelige åbningstider fremgår af kontaktboksen her på siden.

I skoleferierne har fritidsklubben åbent fra kl. 9.00 - 15.30.

I skoleferierne har junior- og ungdomsklubben lukket, men medlemmerne er velkommen om dagen i fritidsklubben.

Der er lukket i klubben i ugerne 28, 29 og 30 samt mellem jul og nytår og fredag efter Kristi himmelfartsdag.

• Aktivitetsplan

Der sendes en månedsplan ud via Aula omkring den 1. i måneden. Ligeledes hænges månedsplanerne op i 4. - 6. årgangs klasselokaler.

• Fra SFO til klub

Inden børnene starter i Klub Kolle, har hver klasse besøgsdag sammen med deres pædagog fra SFO. De bliver modtaget af deres nye kontaktpædagog, som viser rundt og fortæller lidt om hvad man kan foretage sig i klubben.

I marts er der informationsmøde med rundvisning for de nye forældre.

• Betaling for materialer

Når børnene producerer ting i værkstederne, betaler de ca. 50% af materialeprisen. Betalingen foregår ved, at hvert enkelt barn har en konto i klubben.

• Ind- og udmeldelse af klubben
  • Takster

Takster og tilskud for et barn i klubben.